E-ügyintézés
A nyomtatványok letöltésének és kitöltésének folyamata a következő:
Kérjük első lépésként töltse le ÁNYK–t (Általános Nyomtatványkitöltőt Alkalmazás)!
Ezután válassza ki az ügytípushoz használandó elektronikus nyomtatványt!
A kiválasztott nyomtatványt le kell mentenie a számítógépre,
majd az ÁNYK program segítségével megnyitva kitölteni (a kitöltési útmutató segítségével).
A kitöltött űrlapokat az Ügyfélkapuba történő bejelentkezést követően
az Általános dokumentumfeltöltő alkalmazás oldalán töltheti fel.
Az e-papír szolgáltatás igénybevételének lehetősége
Az elektronikus ügyintézés azon beadványok esetében is lehetővé vált,
melyek eddig csak papír alapon voltak benyújthatóak.
Az e-Papír hitelesített üzenetküldő alkalmazás segítségével az ügyfélkapuval
vagy cégkapuval rendelkező állampolgárok,
illetve gazdálkodó szervezetek könnyen kapcsolatba léphetnek
az önkormányzat számos szervezeti egységével.
Jogszabályi háttér:
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások
általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.) szerint
elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyfelek az Általános célú elektronikus
kérelem űrlap (e-Papír) szolgáltatást kötelesek igénybe venni.
Az e-Papír szolgáltatás célja, hogy azokban az eljárásokban vagy
egyszerű ügyekben is legyen lehetősége az ügyfélnek beadványát elektronikus
úton továbbítani a hatóság felé, amelyeket gyakoriságuk vagy egyéb ok miatt
nem indokolt szakrendszerrel támogatni.
Az e-Papírról:
Az e-Papír felület a https://epapir.gov.hu/ oldalon érhető el.
A rendszer használata:
Az ügyindításhoz a Bejelentkezés gombra történő kattintást követően
a megjelenő KAÜ-felületen az ügyfélkapus felhasználónevet és jelszót kell megadni.
A megjelenő e-Papír oldalon különböző témák és ügytípusok közül lehet választani.
A felületen a címzett részena Dóc Községi Önkormányzatot választva
az önkormányzatunkhoz rendelt ügytípusok listázhatóvá válnak,
így könnyen a megfelelő szervezeti egységhez kerül beadványa.
A levélhez max. 24 MB méretű dokumentum is csatolható,
amely az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés
(AVDH) szolgáltatással hitelesíthető.